Predsednica Saveta za borbu protiv korupcije Verica Barać kaže da je skrivanje ugovora sa italijanskim "Fijatom" vrhunac bahatosti i cinizma Vlade Srbije. Naime, Savetu je juče dostavljen ugovor koji je Ministarstvo ekonomije sklopilo s "Fijatom" o zajedničkom ulaganju u Kragujevcu, u kojem su neki delovi prekriveni crnom bojom. Verica Barać ocenjuje da je potpuno zatamnjeni ugovor Vlade i Fijata, koji je Savet dobio od Ministarstva ekonomije, ruganje građanima Srbije, za čiji interes je Savet pokušao da sazna detalje tog dokumenta. Nedopustivo je da poslovna tajna bude ono što plaćaju svi građani Srbije, jer je ugovorom sa italijanskom fabrikom automobila država Srbija preuzela obaveze koje se isplaćuju iz budžeta. Predsednica Saveta za borbu protiv korupcije smatra da drastična cenzura ugovora pokazuje da vlast, odnosno državne institucije, mogu sve podatke da sakriju od javnosti i izbegnu bilo kakvu kontrolu javnosti.
Skrivanje ugovora sa "Fijatom" je vrhunac bahatosti Vlade, kaže predsednica Saveta za borbu protiv korupcije Verica Barać, povodom zatamnjenih delova ugovora potpisanog sa "Fijatom", koji je Ministarstvo ekonomije dostavilo Savetu. Nebojša Ćirić odgovara da su u ugovoru zatamnjeni aneksi koji su poslovna tajna.
Predsednica Saveta za borbu protiv korupcije Verica Barać kaže da je skrivanje ugovora sa italijanskim "Fijatom" vrhunac bahatosti i cinizma Vlade Srbije.
Naime, Savetu je juče dostavljen ugovor koji je Ministarstvo ekonomije sklopilo s "Fijatom" o zajedničkom ulaganju u Kragujevcu, u kojem su neki delovi prekriveni crnom bojom.
Verica Barać ocenjuje da je "potpuno zatamnjeni ugovor Vlade i Fijata, koji je Savet dobio od Ministarstva ekonomije, ruganje građanima Srbije, za čiji interes je Savet pokušao da sazna detalje tog dokumenta", prenosi Beta.
"Nedopustivo je da poslovna tajna bude ono što plaćaju svi građani Srbije, jer je ugovorom sa italijanskom fabrikom automobila država Srbija preuzela obaveze koje se isplaćuju iz budžeta", ističe Baraćeva.
Predsednica Saveta za borbu protiv korupcije smatra da "drastična cenzura ugovora" pokazuje da vlast, odnosno državne institucije, mogu sve podatke da sakriju od javnosti i izbegnu bilo kakvu kontrolu javnosti.
"I do sada se dešavalo da budu cenzurisani podaci u dokumentima koja smo dobijali od državnih institucija, ali ugovorom sa "Fijatom" Vlada Srbije je pokazala da ne preza ni od čega u zavaravanju građana i izbegavanju kontrole", naglašava Baraćeva.
Ćirić: Zatamnjeni delovi poslovna tajna
Ministar ekonomije i regionalnog razvoja Nebojša Ćirić odgovara da su u verziji ugovora sa "Fijatom" zatamnjeni aneksi koji su poslovna tajna, i to na zahtev italijanske kompanije.
Ćirić objašnjava da je reč o određenim stvarima tehničke prirode, koje su "osetljive" za realizaciju projekta "Fijata" i da zbog toga ne mogu biti objavljene.
Reč je o aneksima koji se odnose na novi model, na određene stvari koje treba da budu urađene u fabrici, određene mašine, način rada i, prema mišljenju centrale "Fijata" u Torinu, to predstavlja poslovnu tajnu, pojasnio je ministar.
"Ugovor kao takav, njegov integralni deo, javan je i nalazi se i danas na internetu", navodi Ćirić.
Prema rečima ministra, nijedan podatak koji se tiče obaveza Srbije u tom projektu, ulaganja u fabriku, podsticaja koji se daju, ulaganja u infrastrukturu u krugu fabrike i u lokalne puteve i autoputeve nije nikakva tajna.
"Svakom ko smatra da postoji nešto u ugovoru što treba pogledati, pa i Savetu za borbu protiv korupcije, mogu da uputim poziv da ili kod nas u Ministarstvu ili negde u Vladi ili u 'Fijatu' pogledaju taj ugovor", ističe ministar. "Oni koji treba i hoće da znaju šta se nalazi u aneksima, njima su vrata otvorena", dodao je ministar.
Direktor Vladine kancelarije za saradnju sa medijima Milivoje Mihajlović precizirao je da je ceo Aneks ugovora dostupan nezavisnom regulatornom telu koje je imenovala Vlada Srbije, "kad god žele da ga pogledaju, ali ne mogu da ga objavljuju", jer je takav zahtev "Fijata".
Zajedničko preduzeće "Fijata" i Srbije, "Fijat automobili Srbija", osnovano je 14. oktobra 2009. godine. Ugovorom je predviđeno da ukupan udeo "Fijata" bude 200 miliona evra u novcu, dok ulog Srbije iznosi 50 miliona evra u novcu i 50 miliona evra u stvarima i pravima. Udeo "Fijata" u preduzeću je 67 odsto, a Srbije 33 procenta.
"Fijat" je krajem 2009. godine uplatio 98 miliona evra za osnivački ulog, čime mu je omogućeno da preuzme imovinu "Zastavine" fabrike automobila u Kragujevcu i da započne investicije od 700 miliona evra u proizvodnju vozila u Srbiji.
"Fijat" namerava da automobile proizvedene u Srbiji izvozi uglavnom u druge zemlje Evrope i u SAD. Planirano je da se fabrika u Kragujevcu modernizuje i opremi za proizvodnju 200.000 automobila godišnje.